۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۷۱۲۷۳
آیت الله اعرافی:

مسؤولان در برابر گستاخی های دشمن موضع قاطع اتخاذ کنند| با اتکا به منطق انقلابی تسلیم زورگویی ها نمی شویم

امام جمعه قم با اشاره به تلاش دشمن برای نابودی انقلاب تأکید کرد: ما با تلاش مجدانه و اتکای به منطق انقلابی در برابر بیگانگان می ایستیم و ملت ایران با اقتدا به امام عاشورا تسلیم زورگویی ها نمی شود.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که اسلام پایه تربیت را نگاه عمومی قرار داده است، گفت: فرزند از نعمت های الهی است و ارتباط والدین با فرزندان مبنای یک آزمون است، نگاه انسان به زندگی باید فرا مادی باشد.

وی در خطبه دوم با گرامیداشت دهه کرامت افزود: در قم افتخار داریم که در شعاع نورانیت حضرت معصومه(س) زندگی می کنیم، بانوی بزرگی که به قله های بلند علم، معرفت و فضیلت نائل شده بود و بانوی مجاهد و مهاجری بودند که برای زیارت امام خود هجرت کرد و در این راه جام باخت.

عضو شورای عای حوزه های علمیه اظهار داشت: قبر شریف حضرت معصومه(س) پایگاه عاشقانی شد که همیشه گرد آن چرخیدند و این حرم منشأ شکل گیری و ارتقای یک حوزه  بزرگ اسلامی شد که این بانوی بزرگ است، زنان، دختران و جامعه باید این همه فضیلت را از چنین الگوهایی به ویژ در عرصه عفاف و حجاب فرا بگیرند، الگوهایی مانند بانوی کرامت کسانی هستند که حجاب و عفاف را در کنار علم، دانش، معرفت و ایفای نقش اجتماعی جمع کردند و همه باید تلاش کنیم از این بانو و اولیای الهی درس بگیریم.

وی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ادامه داد: افتخار داریم که هزاران امامزاده در کشور ما حضور دارند که هرکدام پرچم هدایت، مجاهدت و مقاومت در برابر ظلم و ستم بوده اند و پاسداشت آنان وظیفه ما است، مقام والای امامت باید  در آینه امامزادگان گرامی داشته شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به پیش رو بودن هفته حج ابراز داشت: به فضل الهی علیرغم همه کینه های استکباری و دشمنی وابستگان آن، حج امسال هم برگزار خواهد شد که مظهر عبودیت خداوند متعال و وحدت امت اسلامی است و امیدواریم حاجیان آداب و اخلاق را رعایت کنند و چهره اسلام انقلابی، تمدنی و وحدت بخش را در حج به نمایش گذارند و به وظایف عبادی، سیاسی و انقلابی خود عمل کنند.

وی با گرامیداشت سالگرد تأسیس شورای نگهبان عنوان کرد: در سایر کشورهای دنیا نهادهای حافظ قانون اساسی و اصول پایه آن وجود دارد و در ایران  اسلامی با توجه به تجربه های گذشته نهادی از فقها و حقوقدانان تشکیل شد تا از ارزش های اسلامی و انقلاب صیانت کنند.

امام جمعم قم خاطرنشان کرد: این برنامه استراتژیک را امام و قانون اساسی پایه ریزی کردند و همه جریان ها باید ارزش و اهمیت صیانت از قانون اساسی و ارزش های اسلامی را بدانند، این نهاد مهم نباید دستخوش غرض ورزی ها و کج اندیشی ها شود.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی و تأمین اجتماعی اضافه کرد: در شرایطی که سختی هایی برای اقشار ضعیف و نیازمند وجود دارد مؤسسات خیریه، بهزیستی، کمیته امداد و همه مردم مسؤولیت دارند توجه لازم را داشته باشند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر توجه سواد آموزی و ریشه کن کردن بی سوادی در کشور گفت: یکی از کارهای مهم برای محو بی سوادی این است که اجازه ندهیم بچه ها از نعمت کسب علم و مدرسه محروم نشوند، از این رو همه بچه ها به مدرسه بروند

وی با اشاره به شرایط آب و برق کشور افزود: در شرایطی هستیم که کمبودهایی در آب و برق داریم، دولت و مسؤولان باید جهادی و انقلابی به مسائل حیاتی جامعه توجه مضاعف داشته باشند و وضع فعلی کافی نیست، همه مردم هم باید همراهی کنند و اصلاح الگوی مصرف در زمینه های گوناگون شرب و کشاورزی داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برداشت های غیر مجاز باید مهار شده و کشاورزی ها باید فنی شوند، مواردی مانند چمن که نیازمند آب زیاد است باید حذف شود.

وی با تأکید بر این که امروز در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار داریم، ادامه داد: و مسؤولان و دولتمردان و همه ب باید بدانند که قدرت های استکباری جمع شدند تا فروپاشی اقتصادی، آشوب اغتشاش، ایجاد هرج و مرج و فاصله بین ملت و آرمان های انقلاب را رقم بزنند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: همه ضد انقلاب به میدان آمده اند تا ملت ایران را سست کنند و آرزو دارند که انقلاب به چهلمین سالگرد خود نرسد، رییس جمهور آمریکا می گوید ما متظر تسلیم ایران و گفت وگو هستیم که آرزوهای شیطانی دشمنان است.

وی عنوان کرد:  ملت ایران باید هوشیار باشد و دولتمردان باید بیش از گذشته در میدان حضور پیدا کرده و مواضع انقلابی و تدابیر حکیمانه را اتخاذ کنند و الا در این شرایط با سختی هایی مواجه خواهیم شد؛ کنترل قیمت ها، اقصاد مقاومتی و اتمای بر منابع داخلی باید در دستور کار مسؤولان باشد و مردم نیز باید عمق این حوادث را درک کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در اوایل انقلاب دشمنان می گفتند نظام باقی نمی ماند و امروز همه جمع شده اند تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار نشود اما به فضل الهی ملت رشد ایران سختی ها را تحمل کرده و موانع را کنار می گذارد و راه های پیشرفت را طی خواهد کرد و همه آرزوهای ترامپ و وابستگان آن را تقش بر آب خواهد کرد.

وی تأکید کرد: همه مستکبران و نوکران آن ها بسیج شده اند تا ملت بزرگ ایران را از پای در آورند اما پشت این ژست های قلدرمآبانه و چهره های خشن شیطانی افرادی متزلزل حضور دارند، ما اهل منطق هستیم و با منطق داران گفت وگو و تعامل می کنیم نه با چهره های منفور شیطان های جهان؛ ما با اقتصاد مقاومتی و با تلاش مجدانه و اتکای به منطق انقلابی در برابر بیگانگان می ایستیم و ملت ایران  با اقتدا به امام عاشورا تسلیم زورگویی ها نمی شود و هیهات مناالذلة می گویند./1323/

ارسال نظرات